.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغيير ساختار باعث بيكاري 7 هزار كارگر نساجي طبرستان

در دهه اخير به دليل طرح تغيير ساختار واحد نساجي طبرستان نه تنها اشتغال موجود در اين واحد حفظ نشد بلكه هفت هزار كارگر اين واحد نيز بيكار شدند.

نصرالله دريابيگي ـ دبير خانه كارگر مازندران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره واحدهاي بحران‌زاي استان مازندران با اشاره به واحد نساجي طبرستان گفت: قرار بود اين واحد در كمتر از 10 سال گذشته براساس مصوبه شوراي عالي كار تغيير ساختار دهد و كارگران بيكار خود را به بيمه بيكاري معرفي و سپس واحد را بازسازي و نوسازي كنند تا اشتغال موجود در آن حفظ شود.
وي ابراز عقيده كرد: علي‌رغم اينكه در دولت‌هاي پيشين ميلياردها تومان بودجه براي اين كار در نظر گرفته بودند ولي كاري انجام نشد و هرچند طرح تغيير ساختار براي حفظ اشتغال موجود در اين واحد بود اما نه تنها اين گونه نشد بلكه كارگران آن نيز از كار بيكار و بازخريد شدند.
دريابيگي با بيان اينكه بعد از گذشت هشت سال اين كارخانه را تعطيل كرده‌اند، افزود: در دهه اخير با اين طرح تغيير ساختار هفت هزار كارگر واحد نساجي طبرستان بيكار شدند. وي با اشاره به اخراج كارگران حتي با 25 سال سابقه كار از اين واحد اظهار كرد: اخيرا كه رييس جمهوري براي سفر استاني خود به قائم شهر آمده بود وعده احياي اين كارخانه را داد اما تاكنون اقدامي نشده است.
دبير خانه كارگر مازندران در ادامه با اشاره به واحد گوني بافي اين استان اذعان كرد: اين واحد نيز در دهه اخير با هزار و 500 كارگر فعاليت مي‌كرد كه امروز زمين‌هاي آن را فروخته‌اند و كارخانه را به بيرون از شهر منتقل كرده‌اند و تعداد كارگرانش به 200 نفر تقليل پيدا كرده است كه منتظرند اين تعداد نيز بازنشسته شوند.
دريابيگي در پايان به واحد كاغذسازي قائم شهر اشاره و خاطرنشان كرد: اين واحد تحت پوشش وزرات رفاه و امور اجتماعي نيز زماني 300 كارگر داشت كه در پنج سال گذشته يا بازنشسته يا از كار بيكار شدند و هم اكنون نيز تنها 15 نفر از اين واحد در وضعيت بلاتكليفي به سر مي‌برند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.